MÄTT

Hjälp, jag är så mätt att jag tror att jag sprängs! Har varit med familjen och mammas släckt och ätit på ombord här i Skelleftehamn, det var jättegott jag jag är hur mätt som helst. Men det är sånt man får ta ibland ;) Idag har jag jobbat med saker som ska säljas, både på loppis och på blocket. Det blev tyvärr ingen gokart idag så då hämtade jag min gamla cykel som jag ska sälja (har varit på väg i typ 1 år)och har nu satt ut den på blocket. Så nu är det bara att vänta och hoppas på att någon vill köpa den. Sen så har min bror åkt hem till Stockholm idag, han ska ta en sommar kurs så han var tvungen att åka tidigare i år. Det är både skönt och tråkigt.

Jag har börjat fundera på att boka min flygbiljett till London snart, blir nog att åka i början av oktober, så är du sugen att följa så börjar det vara dags att säga till:)

Imorgon så ska jag och Sannha jobba i VIP tältet på travet under dagen, blir säkert trevligt. Sen så blir det middag hos Sannah och sen ser vi vad som händer! På söndag är det loppis som väntar och det blir loppis på tisdag också men då i Stackgrönnan.
Nej nu ska vi se om det blir att göra nått ikväll eller om jag ska fortsätta med att dra ihop saker till loppis.

Ps. Har hittat massa gamla historier som jag skrev när jag gick typ i 1:an(lågstadiet), HAHA man var ju kung! Ds.

Luleåkalaset

Ja, då var man hemma efter en dag i Luleå. Har varit en riktigt bra dag! Började med en springtur här hemma, som följdes av lite solning. Sedan bar det av till Luleå med vänner, det blev massor med sång och skratt i bilen, vad är det med bilar som lockar fram sångaren i alla? :)Vi bestämde oss för att lära oss första versen i Logiskt med Petter och Säkert, så vi satt och rappade för fulla muggar. VI var sjukt nära att sätta den felfritt, med det var alltid någon som tappade bort sig eller sa fel. Vi får nog bara inse att vi inte är några rappare. I Luleå blev det lite shopping (dock inget för mig) och mat sedan var det dags för Rix fm festivalen, det var lite av en besvikelse måste jag säga, hade högre förväntningar. Sen blev det lite Alkberg, som var väl helt okej. Hemresan var awesome, det blev massor med sång och galna skratt, jag säger bara "micken".

Igår var det jobb som gällde, vi hade fått 14 kartonger med saker så rätt så stressigt att få ut allt, men det gick bra. Sen när jag kom hem blev det bastu och bad, kan ha varit det sista i det här huset, nej ursch, så vill jag inte tänka.

Imorgon är det mycket som händer. Det blir troligtvis att köra gokart på förmiddagen och sedan blir det middag med familj +lite släckt på restaurang sedan så ska min bror åka hem till Stockholm igen. Det känns som att tiden har gått sjukt fort och att sommaren snart är slut. Hjälp alltså!
Nej nu ska jag ta och sova, tur att jag inte ska upp tidigt imorgon och jobba som många andra.

Kalasdag

Idag har varit en riktig kalasdag. Det började med att hela familjen drog iväg till min morbror som fyller år idag. Där blev det fika och tårta, mycket gott :) Sedan blev det att fortsätta mot mot Norsjö, med en liten avikning på ica maxi. När vi kom fram till Norsjö (sena som alltid) så blev det fika och tårta där också:) Sedan blev det tips runda, golftävling, plump, god mat och ännu mera tårta. En riktigt bra dag måste jag säga, men dock, kan en dag bli dålig med så mycket tårta? ;)

Nu ska jag snart sova och imorgon blir det att jobba lite!

Ipod i hjärnan

Jahapp då har man varit och jobbat lite då, känns ju skönt att få lite pengar i alla fall ;) Annars har jag inte hunnit med mycket idag, blev en springtur på morgonen sen lite chill i solen. Självklart så skulle ju min ipod få slut batteri när jag var ute och sprang, så då fick jag sjunga för mig själv lite mer än halva biten, det kändes ju bra. Men ni kan vara lugna, jag sjöng inte högt utan bara inne i huvudet ;).

Igår hade vi en ministudent middag med Dahlbergs (dom var borta på min student) sen blev det film hos Olov. Vi såg en jätteskum film "old boy" typ en koreansk thriller, det var inte en film jag kommer att se igen.

Imorgon ska jag med familjen till Norsjö och fira Anna. Det är en tradition som har levt länge så det ska bli trevligt!

Dance forever

Igår blev en awesome kväll! Började med att Hedvig tidsoptimisten självklart var sen till att möta upp dom andra på Konsum i Ursviken. Där blev det handling sen bar det av till Hanna. Där blev det mat, kortspel, dans och massa trevligheter. Vid 11 åkte vi upp till stan, tanken var att gå på Balzac men det såg helt dött ut så då blev det Kalles ett tag istället. Där var det med äldre människor så jag, Hanna och Elin bestämde oss för att ändå gå in på Balzac. Det var hyfsat dött där också, (hela Skellefteå är på pdol?) men när vi väl började dansa var det kung! Vi dansade hela kvällen, vi stod och shakade på dansgolvet i över en timma i sträck. Tror aldrig jag har dansat så där mycket nån gång tidigare, det var awesome!

Idag skulle jag och pappa egentligen sälja saker på loppis men eftersom det ösregnar så tar vi det näste söndag istället. Hade inte varit roligt att stå ute i ösregnet. Jag tror inte att det hade varit så mycket folk där heller så, men det var uppskattat för då fick jag sova ut istället för 4 timmar sömn.

Idag blir det att vara hemma och mysa framför serier på datorn sen ikväll ska vi ha en lite extra student middag, blir nog trevligt. Nej, nu väntar Sex and the City!

Dansgolvet hos Hanna

Allmosan

Ja då har man jobbat en dag i en seconhand butik, Det var faktiskt ganska kul var dock rätt trött efter gårdagen, jag är inte van att sova lite nu när det är sommar. Igår kväll var det minipraty i Hedblads stuga i Örviken, vi var lite folk som chillade, spelade spel och hade det allmänt trevligt.

Nu ska jag snart duscha och börja göra min klar för kvällen. Jag ska äta middag med lite folk från klassen sen blir det utgång. Ska bli najs:) I morgon ska jag dock upp tidigt och sälja saker på loppis. Vi får vl se hur det hela ska gå, men det är okej att vara trött. Nu blir det att tagga inför kvällen!

Loppisförberedelser

På söndag så ska jag och min pappa sälja saker på loppis i folkparken. De två senaste dagarna har vi jobbat med att leta i lådor och prismärka saker som ska säljas. Vi har så sjukt mycket saker och skrot så jag vet inte vad vi ska göra av allt. Lägenheten som vi ska flytta till är hälften så stor som vårat hus nu och vi har hur mycket saker som helst. Vi kommer inte att rymmas! Det börjar dra ihop sig och snart är det bara en månad kvar innan flytten. Det känns som att vi har tusen saker att göra, men man får väl ta det som det kommer.

Igår kväll så var det skräckfilms kväll hos Joel, det blev "the shining" och "eden lake" dom var helt okej, fast inte speciellt hemska måste jag säga.
Idag har jag hunnit med en springtur och en sväng till stan där jag inhandlade en ny kalender. Det blev även tygtavlor som jag har spänt fast tapetbitar på så det blev tre fina tavlor. Tapeten är samma som jag har i mitt nya rum i lägenheten och tavlorna ska sitta där så jag får vänta med att sätta upp dom.

På lördag så ska jag jobba lite på allmosan (pingstkyrkans seconhand) så titta gärna förbi! Sedan på kvällen blir det mat och balzac med klassvänner :) Sedan på söndag så blir det försäljning i Folkparken. Måndag och onsdag är det jobb på vero och nästa lördag så ska jag jobba på travet i VIP-tältet och servera mat. Mycket saker nu, men det är då livet är som bäst!

Ganska awesome va? ;)

Samuels stuga

Ja då var man tillbaka från två dagars stugliv med 3 pojkar. Jag klarade mig bra men tror inte att jag skulle klara så mycket längre. Vi har fiskat (verkligen min favoritsysselsättning), grillat, badat spelat spel och haft det allmänt mysigt.
Igår när vi kom dit så åkte vi iväg och fiskade och sen blev det super god middag som innehöll lax, pesto och fetaost, mums! sen blev det en kväll med alfapet, fika, nattbad (troligtvis det bästa badet i sommar!) grillning vid brasa, kortspel och en massa härliga skratt. Vi somnade vid ca halv 6 så det blev frukost klockan halv 1 idag. Sen blev det ut och fiska igen (ja, det är typ det ända man kan göra där) och sen trerätters middag innehållande dom två fiskar vi fångade under dagen. Sen bar det av hemåt igen efter en trevligt stugvisit.

Sen så självklart skulle dom ju ringa och fråga om jag kunde jobba idag, typiskt att det ska vara just när man är borta, men men det kommer fler tillfällen:)
Superfiskaren!

Fiskarvännerna!

Awesome lax!

Harry P

Ja då har man sett den nya Harry Potter filmen, ,måste säga att det var lite av en besvikelse faktiskt. Jag tycker att det inte hände speciellt mycket och sen när det väl började hända saker så var filmen slut. Men jag kan ju inte säga att den var dålig. Jag hade nog för höga förväntningar tror jag.

Nu ska jag snart åka iväg till Samuels stuga i vindeln, ska bli trevligt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra men det blir nog mysigt tror jag. Jag vet dock inte om jag är en stugmänniska, vi har aldrig haft nån sommarstuga så jag har aldrig levt de livet. Vissa har man hälsat på folk i stugor och chillat där i några dagar, men jag vet inte om jag skulle klara av att vara i en stuga i flera veckor. Små doser räcker för mig tror jag. Men hur som helst så ska det bli trevligt att göra nått annat i nån dag:)

Jag kommer troligtvis hem imorgon kväll nån gång, ni får mer uppdatering då!

Trästockhelgen

Trästockhelgen är nu slut. Som en kort sammanfattning kan jag säga att den var lyckad! Min favorit var nog Veronica Maggio, hon var riktigt bra sen är det extra roligt att höra på artister när man kan sjunga med i låtarna tycker jag.

Igår blev första bergsbyglassen för mig, lika god som alltid :) blev lite volleyboll spel där också. Sen blev det tidigt på trästock och middag på Dallas sedan spenderades resten av kvällen på trästock igen.

Idag har jag hunnit en springtur och sedan har jag spelat volleyboll och tagit ett dopp. Var sjukt kallt i vattnet idag så det blev bara en snabb visit i det blöta för mig. Nu har jag duschat och ska se om jag kan hitta på någon middag till mig och broder. Sen bär det av till bion, nu är det dags, Harry P - here we come!

Imorgon kommer föräldrarna hem från sin semester och jag ska troligtvis åka iväg till Samuels stuga i nån dag. Blir nog trevligt!

Bergsbyglass

Dom senaste två kvällarna har spenderats på Trästock, har varit ganska mycket bra musik måste jag säga. Dom flesta har man aldrig hört talas och är ofta ganska dåliga, men ibland hittar man faktiskt guldkorn.

Gårdagen började med oväder som för mig innebar att sitta inne och kolla på serier på datorn. Men sen kom solen så då blev den en cykeltur med Sannah, vi handlade lite till middan och tog oss en glass i solen. Sen blev det middag med vänner, det blev kycklingwok :) Efter middagen bar det som sagt av till trästock.

Idag så ska vi snart åka iväg och äta glass i Bergsbyn, det blir min första bergsbyglass i år, ser fram emot de! Fast jag orkar oftast inte äta upp den, det är ju så sjukt stor! Sen blir det mot trästock igen och middag med vänner i stan. Blir nog en trevlig dag tror jag:)

Datorkrångel

Gårdagen började med en springtur, härligt som vanligt, sedan följde några efterlängtade sol timmar. Känns som det var evigheter sen jag bara låg och solade, mycket härligt i alla fall. Sen åkte jag och Sannah en sväng till stan för att hämta våra biljetter till Harry Potter på söndag, det är lite av en tradition som jag och Sannah har. Vi åkte sedan vidare och handlade till grillningen på kvällen.
Sen när jag var hemma och tittade på Sex and the City på datorn så bara la den av, jag kunde inte få igång den igen. Hatar när datorer strular, men tillslut så började en fungera igen. Hade var jättejobbigt om jag hade måste skicka den på lagning så det kändes ju bra de!
På kvällen blev det grillning med vänner och sedan bad och bastu, awesome kväll. Vi såg nån konstig film också, "Almost famuos".

Idag är jag taggad på volley boll, men nu hör jag åskan så vi får väl se hur det blir med den saken. Ikväll lutar det nog åt att åka en sväng till trästock, så vi ses kanske där!

Shopping i Sthlm

Just de ja, jag hade ju lovat lite bilder från min shopping i Stockholm. Det här är några av sakerna som inhandlades!

Armband från Bik Bok

Börs från Gina

Armband från Pearls for Girls

Högra linnet från Weekdays
Vänstra linnet från Monki

Målare + Kock

Detta är nog mina blivande yrken målare och kock, haha (eller inte kanske?) jag har i alla fall varit de dom 2 senaste dagarna. Jag har målat lite möbler som vi ska ha i nya lägenheten så nu har jag svart färg över hela armarna. Det är faktiskt rätt så kul att måla, fast den här färgen som jag har använt nu suger så det måste målas typ 5 vara så det kan lätt bli lite drygt. Ja sen har vi ju mitt andra yrke, jag har varit förvånansvärt seriös när det gäller matlagning i två dagar nu. Oftast när föräldrarna är bort så blir det sån man som går fort, typ pytt i panna och pasta å sån (jag vet att ni känner igen er ;) men jag har tagi mig i kragen och lagat två olika kyckling rätter. Den ena med wokgrönsaker och creme fräsch och ris, den andra med keso,mango chutney, curry och coscos (ursäkta stavningen). Blev mycket lyckat måste jag säga!
Nej nu ska jag färga Sannahs hår, vi hörs!

En true målare!

Home again

Ja så var man hemma igen då. Det blev en riktigt lyckad resa tycker jag! Den har innehållit mycket måste jag säga shopping, bio, god mat, glada skratt, GLASS, musik (+en mycket fin kör bestående av två skrikande tjejer), vänner, släkt(Sannahs), film, campingliv och mycket mycket mer.

På fredagen blev det shopping inne i stan och pasta middag i lägenheten, det följdes av lite mer shopping i gallerian och sedan film  och Ben & Jerrys :)

På lördag packade vi ihop och lämnade Stockholm för Uppsala, där hälsade vi på Sannahs kusiner och gick en vända på stan. Det blev middag där och sedan bar det av hemåt. Vi körde en bit norr om Gävle där vi stannade och sov i bilen. Det var rätt mysigt, vi tittade på film och åt godis:)

Och sedan idag så bar det av till Skelleftehamn med vissa stop såklart, Ikea bland annat. Även fast det blev några felkörningar så kom vi hem, så det känns ju bra.

Tråkigt att resan är över men det är ju alltid skönt att komma hem:)
Blev inte så jättemycket shopping för min del, men jag ska försöka lägga ut bilder på vad som inhandlades senare!

Sannah taggar att sova i bilen!

Roadtrip dag 2

Framme i Stockholm (igår natt) och bilresan gick mycket bra. Vi åkte från Skelleftehamn vid halv 2 och var framme i Kista ca halv 1. Det blev mycket sång och glada skratt i bilen, alltså en lyckad bilfärd.
Idag har vi varit inne i stan och shoppat lite, blev ingenting för mig hör och häpna! men det kommer fler dagar! Vid halv 4 mätte vi upp Tim och han kompis Helena. Det blev bio, Baksmällan, och sen vandrade vi runt i typ 1 och en halv timma för att hitta nått ställe att äta på. Det vi hade planerat var nämligen tvungna att se id kort av alla och Helena hade glömt sitt så då fick det bli något annat. Det slutat till sist på kungshallen, inte optimalt men helt okej.
Sen åkte Tim till jobbet och jag och Sannah åkte tillbaka till Kista, där bi köpte oss varsin McFlurry magäng swiss, awesome glass! Så nu sitter vi här och funderar om det blir en film kanske.

Imorgon åker vi in till stan igen och sedan blir det middag och shopping här i gallerian också. Jag hoppas på SOL!

Lägger in bilder senare :)

En regnig dag

Ibland är det skönt när det regnar, då har man en ursäkt att bara vara inne och läsa och kolla på film, precis som jag har gjort idag. Det som dock är ett litet minus är att jag har ont i halsen, vill inte bli sjuk nu!
I morgon åker jag och Sannah iväg till Stockholm. Vi tar en lite roadtrip och kommer tillbaka på söndag kväll. Kommer att bli riktigt skönt att få komma bort ett tag. Vi har inte så mycket planer utan det blir väl mest att göra det som faller oss in. Kommer att bli kung! Vi får se om jag tar med mig datorn och ger några uppdateringar,  men om inte så får alla ha det bra så hörs vi när jag kommer hem!

Festivalen

Så ja, nu var man hemma efter två dagars kvällsarbete på stadsfesten i Skellefteå. Jag har jobbat i Wallmanstältet och plockat plastmuggar två kvällar nu. Har faktiskt varit rätt så kul, man var som mitt i smeten så jag träffade massa folk å fick lyssna på bra musik och sådär. Vi hann även gå iväg ibland och lyssna på artisterna som var på scenerna, blev lite Thomas Ledin, Sahara Hotnights igår och lite Darin ikväll. Det som var de stora minuset var att hon som "anlitat" oss sa att vi skulle få låna nå t-shirtar att ha på oss när vi jobbade och det var vi mycket glada över eftersom vi var osäkra om vi ville om vi skulle vara tvungna att ha på oss oranga reflexvästar nät vi gick runt, så det lät ju som bra. Men sen när vi kommer dit, tror ni inte att vi måste ta på oss dom där fula skrikorange västarna! Hahah det sög lite, men vi fick gömma dom lite diskret under en jacka eller tröja så då kändes det helt okej.
Men nu måste jag säga att jag är lite sliten, luktar rök, öl och sand och känner mig allmänt äcklig. Så nu blir det att sova och sedan se vad morgondagen har att erbjuda:) (en dusch vill jag lova!)

Taggade! (visst gömmer vi våra västar fint?)

Miniklassfest

Igår hade vi en "miniklassfest" hos Elin. Var mycket trevlig! Det blev först hos Elin till typ 22 sen blev det ut på stadsfesten. Några gick in men jag och några fler stannade utanför området. Lalla spelade i ett sånt där stånd och vann en "Norgemössa" jag var lite trög där och trodde att han sa "mariomössa" och blev förvånad varför det var norska flaggan på mössan. (Kände mig otroligt smart där). Men som sagt en mycket bra kväll:)

Ikväll ska Jag, Matilda och Samuel jobba i öltälten på stadsfesten och plocka burkar å glas. Jag hoppas att det ska bli roligt, låter inte speciellt kul men eftersom man är i tälten så kommer man att träffa massa folk å det är alltid trevligt. Sen hoppas jag på att hinna se lite av nån artist också.
Så om du är på stadsfesten ikväll, så kom å hälsa på mig i nått av öltälten!